Contractvoorwaarden
tussen
RIGA MARKETING SIA
TRALERU IELA 30A
LV-1030 RIGA
LETLAND
hierna de Aanbieder genoemd
en
de in § 2 genoemde klanten –
hierna de Klant genoemd
§ 1 Toepassingsgebied, definities
Op de rechtsverhouding tussen de Aanbieder en de Klant zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing in de versie die geldig is op het moment van bestelling. Afwijkende algemene voorwaarden van de Klant worden niet erkend, tenzij de Aanbieder hiermee uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord gaat.
§ 2 Totstandkoming van de overeenkomst
(1) De Klant kan uit het assortiment van de Aanbieder producten kiezen – met name voedingssupplementen en cosmetica – en deze via de knop “in winkelmand” in een virtuele winkelmand plaatsen. Via de knop “bestelling met betalingsverplichting plaatsen” doet hij een bindend aanbod tot aankoop van de producten in de winkelmand. Vóór het verzenden kan de Klant de gegevens te allen tijde bekijken en wijzigen. Het aanbod kan echter alleen worden ingediend als de Klant, door het aanklikken van het selectievakje “Ik accepteer de algemene voorwaarden”, deze contractvoorwaarden accepteert en daarmee in zijn aanbod opneemt. De algemene voorwaarden zijn via de link “Ik accepteer de algemene voorwaarden” in te zien.
(2) De Aanbieder stuurt de Klant vervolgens automatisch een ontvangstbevestiging per e-mail, waarin de bestelling nogmaals is vermeld en die de Klant via de functie “Afdrukken” kan printen. De automatische ontvangstbevestiging bevestigt slechts dat de bestelling bij de Aanbieder is binnengekomen en vormt geen aanvaarding van het aanbod. De overeenkomst komt pas tot stand wanneer de Aanbieder een aparte e-mail met de aanvaarding stuurt (orderbevestiging). In deze e-mail of in een afzonderlijke e-mail (maar uiterlijk bij levering) ontvangt de Klant de contracttekst (bestaande uit orderbevestiging, inhoud van de bestelling en deze AV) op een duurzame gegevensdrager (e-mail of papieren afdruk).
(3) De overeenkomst wordt in het Duits gesloten.
§ 3 Levering, beschikbaarheid van goederen
(1) Door ons vermelde levertijden gaan in vanaf het moment van onze orderbevestiging, onder voorbehoud van voorafgaande betaling. Voor zover in onze webshop geen andere levertijd is vermeld, bedraagt deze 3 – 5 werkdagen. Bij onverwacht hoge vraag of onvoorziene storingen kan de levering langer duren; de Aanbieder informeert de Klant daarover direct in de orderbevestiging.
(2) Zijn er op het moment van de bestelling geen exemplaren van het gekozen product beschikbaar, dan deelt de Aanbieder dit de Klant direct in de orderbevestiging mee. Is het product permanent niet leverbaar, dan ziet de Aanbieder af van aanvaarding; er komt dan geen overeenkomst tot stand.
(3) Is het product slechts tijdelijk niet beschikbaar, dan wordt dit eveneens direct in de orderbevestiging vermeld.
(4) Leveringsbeperkingen: de Aanbieder levert uitsluitend aan Klanten die hun gewone verblijfplaats (factuuradres) hebben in een van de volgende landen en daarbinnen ook een afleveradres kunnen opgeven: EU-/EER-landen en Zwitserland.
§ 4 Eigendomsvoorbehoud
Tot volledige betaling blijven de geleverde goederen eigendom van de Aanbieder.
§ 5 Prijzen en verzendkosten
(1) Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief de wettelijke btw.
(2) De bijbehorende verzendkosten worden in het bestelformulier weergegeven en zijn voor rekening van de Klant, voor zover deze zijn herroepingsrecht niet uitoefent.
(3) De verzending geschiedt per post. Het verzendrisico ligt bij de Aanbieder, mits de Klant consument is.
(4) Bij herroeping draagt de Klant de directe kosten van de retourzending.
§ 6 Betalingsmodaliteiten
(1) De Klant kan betalen via Klarna, PayPal, creditcard, automatische incasso of Giropay.
(2) De koopprijs is direct bij contractsluiting verschuldigd. Is een betalingstermijn kalendergebonden, dan is de Klant na het verstrijken daarvan in verzuim en verschuldigd hij vertragingsrente van 5 procentpunten boven de basisrente per jaar.
(3) De verplichting tot betaling van vertragingsrente sluit de aanspraak van de Aanbieder op verdere verzuimschade niet uit.
§ 7 Garantie bij gebreken, waarborg
(1) De Aanbieder is aansprakelijk voor materiële gebreken volgens de wettelijke voorschriften, met name §§ 434 e.v. BGB. Tegenover ondernemers bedraagt de garantietermijn voor door de Aanbieder geleverde zaken 12 maanden.
(2) Een aanvullende garantie bestaat alleen wanneer deze uitdrukkelijk in de orderbevestiging bij het betreffende artikel is opgenomen.
§ 8 Aansprakelijkheid
(1) Aanspraken van de Klant op schadevergoeding zijn uitgesloten. Uitzonderingen hierop zijn schadeclaims wegens letsel aan leven, lichaam of gezondheid, wegens schending van essentiële contractuele verplichtingen (kardinale verplichtingen) en aansprakelijkheid voor overige schade die berust op opzettelijke of grof-nalatige plichtsverzuim van de Aanbieder, diens wettelijke vertegenwoordigers of hulppersonen. Essentiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen die noodzakelijk zijn voor het doel van de overeenkomst.
(2) Bij schending van essentiële contractuele verplichtingen is de aansprakelijkheid van de Aanbieder beperkt tot de typische, voorzienbare schade, tenzij het gaat om claims wegens letsel aan leven, lichaam of gezondheid.
(3) De beperkingen van lid 1 en 2 gelden ook ten gunste van de wettelijke vertegenwoordigers en hulppersonen van de Aanbieder wanneer aanspraken rechtstreeks tegen hen worden ingesteld.
(4) De aansprakelijkheidsbeperkingen van lid 1 en 2 gelden niet indien de Aanbieder het gebrek op bedrieglijke wijze heeft verzwegen of een garantie voor de kwaliteit van de zaak heeft gegeven. Hetzelfde geldt indien de Aanbieder en de Klant een overeenkomst over de kwaliteit van de zaak hebben gesloten. De bepalingen van de Wet productaansprakelijkheid blijven onverlet.
§ 9 Informatie over het herroepingsrecht
(1) Consumenten hebben bij overeenkomsten op afstand een wettelijk herroepingsrecht, waarover de Aanbieder hieronder informeert volgens het wettelijke model. Uitzonderingen zijn geregeld in lid (2). Een voorbeeldherroepingsformulier staat in lid (4).
Herroepingsinstructie Herroepingsrecht U heeft het recht deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Gevolgen van de herroeping Als u deze overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot dan heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden, goedkoopste standaardlevering) onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij uw herroeping hebben ontvangen, terug. Voor de terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij anders met u overeengekomen; er worden geen kosten voor de terugbetaling in rekening gebracht. |
(2) Het herroepingsrecht geldt niet voor producten in een verzegelde verpakking die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden als de verzegeling na levering is verbroken.
(3) Bij herroeping of gedeeltelijke herroeping van producten met een gratis extra (bijv. 2 + 1 gratis) moet de extra worden mee teruggestuurd. Definitieve aankoop van de producten is voorwaarde voor de gratis extra. De extra moet samen met de geretourneerde producten naar het in onze herroepingsinstructie vermelde adres worden teruggestuurd. U draagt de verzendkosten. Voor waardevermindering van de extra bent u alleen aansprakelijk indien deze is veroorzaakt door een omgang die verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen. Bij extra’s in een verzegelde verpakking die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kunnen worden teruggenomen, kan de extra niet worden teruggenomen en dient de objectieve waarde ervan te worden vergoed.
(4) De Aanbieder stelt het voorbeeldformulier ter beschikking volgens de wettelijke regeling:
Voorbeeld-herroepingsformulier Indien u de overeenkomst wilt herroepen, stuur dan een e-mail met de volgende gegevens: — Aan: hello@getslimorol.com |
§ 10 Slotbepalingen
(1) Op overeenkomsten tussen de Aanbieder en de Klant is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag (CISG). De dwingende bepalingen inzake consumentenbescherming in het land waar de Klant zijn gewone verblijfplaats heeft, blijven onverlet.
(2) Indien de Klant koopman is, is de bevoegde rechtbank voor alle geschillen uit de overeenkomst de vestigingsplaats van de Aanbieder.
(3) Blijven afzonderlijke bepalingen van deze overeenkomst juridisch ongeldig, dan blijft de overeenkomst voor het overige bindend. In plaats van de ongeldige bepaling gelden, waar aanwezig, de wettelijke voorschriften. Indien dit voor een partij een onredelijke hardheid oplevert, wordt de overeenkomst echter geheel ongeldig.
(4) Platform voor onlinegeschilbeslechting (art. 14 lid 1 ODR-verordening) en consumentengeschilbeslechting (§§ 2, 36 VSBG): De Europese Commissie stelt een platform voor onlinegeschilbeslechting beschikbaar via https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DE.
Ons e-mail-adres staat vermeld in het impressum. Wij zijn niet bereid en niet verplicht om deel te nemen aan geschilbeslechtingsprocedures voor een consumentengeschillencommissie in de zin van §§ 2, 36 VSBG.
Klarna
In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden, bieden wij de volgende betaalopties aan. De betaling verloopt steeds via Klarna:
- Factuur: de betalingstermijn bedraagt 14 dagen vanaf verzending van de goederen/tickets of, bij andere diensten, vanaf het ter beschikking stellen van de dienst. De volledige factuurvoorwaarden voor de landen waarin deze betaalmethode beschikbaar is, vindt u hier: Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland.
- Betalen in termijnen: met de financieringsservice van Klarna kunt u uw aankoop in vaste of flexibele maandelijkse termijnen betalen onder de voorwaarden die aan de kassa worden aangegeven. De termijnbetaling is steeds verschuldigd aan het einde van de maand na ontvangst van de maandfactuur van Klarna. Meer informatie, inclusief de algemene voorwaarden en de Europese standaardinformatie voor consumentenkrediet voor de landen waar deze betaalmethode beschikbaar is, vindt u hier (alleen in de genoemde landen beschikbaar): Duitsland, Oostenrijk.
- Sofortüberweisung: beschikbaar in Duitsland en Oostenrijk. Uw rekening wordt direct na de bestelling belast.
- Automatische incasso: het bedrag wordt na verzending van de goederen afgeschreven. Het tijdstip wordt per e-mail meegedeeld. Meer informatie vindt u hier.
Het gebruik van de betaalmethoden Factuur, Betalen in termijnen en Automatische incasso vereist een positieve kredietcontrole. Hiervoor geven wij uw gegevens in het kader van de aankoop en de afhandeling van de overeenkomst door aan Klarna voor adres- en kredietcontrole. Houd er rekening mee dat wij u alleen de betaalmethoden kunnen aanbieden die op basis van de kredietcontrole zijn toegestaan. Meer informatie en de gebruiksvoorwaarden van Klarna vindt u hier. Algemene informatie over Klarna vindt u hier. Uw persoonsgegevens worden door Klarna verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving en zoals beschreven in Klarna’s privacyverklaring.